Wij vieren ons 30-jarig bestaan: drie decennia innovatie, samenwerking en groei
Dit jaar vieren wij met trots ons 30-jarig bestaan. Sinds de oprichting in 1995 is ons bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevende partner op het gebied van PRINT, SIGN en POS materialen, met een breed netwerk en klantenkring in sectoren zoals Retail, Automotive, Verenigingen en Onderwijs. Met de campagne #apetrots blikken we terug op drie decennia vol innovatie, uitbreiding en bijzondere samenwerkingen.
Groei en vernieuwing
Ooit begonnen we als traditionele offsetdrukkerij in Amsterdam, maar inmiddels hebben wij ons ontwikkeld tot een allround Print & Sign partner. Een belangrijke mijlpaal was de verhuizing van Amsterdam naar Alphen aan den Rijn, waarmee we een nieuw netwerk met klanten, samenwerkingspartners en collega’s konden aanboren. De samenwerking met Drukkerij Werner en de overname van printbedrijf Klein Drukwerk, hebben gezorgd voor een sterkere marktpositie en adoptie van digitaal drukwerk. De inlijving van het succesvolle bedrijf D-Signmaker heeft onze marktpositie voor sign-opdrachten aanzienlijk vergroot. #Apetrots
Innovatie als drijvende kracht
Vooruitgang en meebewegen staat bij ons al die jaren centraal.
“De drukwerkbranche is in de afgelopen 30 jaar ontzettend veranderd. De markt voor drukwerk, de drukwerktechnieken, de materialen, de vraag. Alles is aan de beurt geweest. En nog steeds gaan de ontwikkelingen door. Wij zitten hier bovenop. Door te blijven ontwikkelen blijft ons werk ook uitdagend en kunnen we onze klanten altijd bedienen met de meest recente kennis en inzichten.” Aldus Nico.
Zo waren we ook een van de aanjagers en mede-ontwikkelaars (met Drukkerij Holland) van het circulaire initiatief Veezel, waarbij de mogelijkheid om papier en karton van lokaal gemaaid (N11) bermgras te produceren, is ontstaan. #Apetrots
Meegewerkt aan duizenden huisstijlen en campagnes
Ons team heeft door de jaren heen duizenden eigen ontwerpen gerealiseerd en bijgedragen aan de uitwerking en realisatie van tal van creatieve campagnes en producties. Bijvoorbeeld realisatie van de campagne ter ere van de opening van de Home-afdeling van H&M Alkmaar, waarbij 500 bossen gerbera’s met een speciaal kaartje werden voorbereid en afgeleverd om uit te delen aan de eerste klanten. De BYD-campagne van Louwman voor Euro 2024, waarbij de showrooms en auto’s compleet werden getransformeerd met diverse print- & sign materialen.
Andere voorbeelden zijn; de productie van catalogussen van Rivièra Maison en Boland feestartikelen, de event aankleding voor Zuid Hollands Landschap, de productie van de prachtige Mulder Shipyard brochures, de belettering van het volledige BEAT Cycling Club wagenpark, de werkkleding voor STAR bestrating, de prijslabels voor Groencentrum Sonneveld, de huisstijl transformatie voor Wecountancy, de levensgrote doeken voor Otto’s Autoservice en re-styling van de winkel voor Taste aan de Rijn.
“We hebben in 30 jaar zo ongelofelijk veel klanten mogen bedienen en materialen door onze handen laten gaan.” We hebben aan heel veel projecten meegewerkt. Een bijzondere klant voor mij is de doorlopende ontwikkeling en productie van materialen voor de Vereniging Veteranen B&T. Deze vereniging is gericht op het verstevigen van de band (kameraadschap en saamhorigheid) tussen veteranen en toekomstig veteranen. Zelf ben ik ook veteraan en lid van de vereniging. “Ik ben blij dat ik met mijn bedrijf iets kan betekenen voor mijn collega veteranen.” Vertelt Michel.
“Ons werk is door de verschillende soorten samenwerkingen zoveel meer dan alleen het materiaal dat wij verzorgen. Je bouwt een netwerk, je helpt elkaar, kunt een verschil maken in de aanpak van een campagne, en dus ook indirect de bekendheid ervan en dus het succes. “Dit geeft ons een extra incentive om iedere keer weer het beste uit onszelf te halen.” Voegt hij toe. #Apetrots
Prachtige samenwerkingen en partnerships
Wij zijn bijzonder trots op alle samenwerkingen en het netwerk aan mensen die we hebben opgebouwd naar aanleiding van deze samenwerkingen. Zo zijn er opdrachten uitgevoerd voor bedrijven en instellingen als Nelson, Bibliotheek Rijn en Venen, Boland, De Knikker Keukens, Bunnik Groep, Okee Bedrijfsdiensten, Parkvilla, Mobilae, LUMC Leiden en Huurmij. #Apetrots
Daarnaast zijn we actief als sponsor en partner van maatschappelijke en sportieve evenementen, zoals Swim to Fight Cancer 2024, De Alphense Veiligheidsdag en het ARC Heitingatoernooi 2025. #Apetrots
#Apetrots op het team
Het 30-jarig jubileum wordt uitgebreid met het team van Decaprint gevierd. Met de directe collega’s Judith, Yvonne en Marcel, maar ook met de vaste externe collega’s, waaronder Monique (In de Mix), Patrick (Multi Design Reclame) en Danielle (DAAN Bedrijfskleding).
“Onze kracht zit in de mensen die samen met ons werken aan de verschillende projecten. “Hun creativiteit, gevoel voor structuur, gezelligheid en inzet maken het verschil.” aldus Nico.
Michel vult aan: “Het is belangrijk om de verschillende expertises in het (interne) team te hebben, zeker met de grote diversiteit aan opdrachten die wij binnenkrijgen en de uitdagingen die hier vaak bij komen kijken. Het is fijn om op deze mensen te kunnen bouwen en te weten dat het goed komt en perfect wordt afgeleverd. Dit is wat de klanten van ons verwachten en dit kunnen we hierdoor ook waarmaken.”
Met 30 jaar aan ervaring en een toekomstgerichte blik blijft Decaprint zich ook de komende jaren inzetten.
Deze mijlpaal gaan we vieren
De komende maanden gaan wij ook met u ons jubileum vieren. Op ludieke wijze nemen wij u mee in dit feestelijke jaar. Houd onze nieuwsbrief en socials in de gaten!
#APETROTS